Graphics for computer games since 1991

Sorted by release date. Recent project first.

Grand Ages: Medieval

Client: Gaming Minds Studios

  • Screendesign
  • Concept artworks
  • Art Direction support

More infos here…

Rise of Venice

Client: Gaming Minds Studios

  • Screendesign
  • Concept artworks
  • Art Direction support

More infos here…

Port Royale 3

Client: Gaming Minds Studios

  • Screendesign
  • Partially 3D assets and textures
  • Art Direction support

More infos here…

Risen 2  Dark waters

Client: Piranha Bytes

  • Art Direction for a five-person 3D asset creation team
  • 3D assets and textures

More infos here…

GATSCAR

Client: pixable studios

  • Charakter and asset textures for the video trailer

Trailer on Youtube …

Patrizier 4

Client: Gaming Minds Studios

  • Partial screendesign graphics

More infos here…

Tom Clancy´s EndWar NDS / PSP

Client: funatics software GmbH

  • Ingame fight screen graphics
  • Complete fight screen animations

Schatzsuche

Client: Animation Arts

  • Illustrations

Emergency 3

Client: Sixteen tons entertainment

  • Screendesign
  • Game logo

Der Patrizier 2

Client: Ascaron Software GmbH

  • Grafische Leitung (Art Direction)
  • Teile der In-Game Grafik (Parts of ingame graphics)

Anstoss Action

Client: Ascaron Software GmbH

  • Grafische Leitung (Art Direction)
  • Screendesign Prototyp (Graphical user interface prototype)

Ballerburg

Client: Ascaron Software GmbH

  • Grafische Leitung (Art Direction)
  • Cover Layout, Produktlogo (Cover layout, Logo design)

Knights & Merchants

Client: Joymania Development

  • Illustrationen für die Anleitung (Manual illustrations)

Dunkle Manöver

Client: Trinode Entertainment

  • 3D Grafiken der Einheiten (Rendered 3D units)

Axtreme Assault

Client: Blue Byte Software GmbH

  • Teile der 3D Modelle (Some 3D models)
  • Leveldesign und Gestaltung (Leveldesign)

Die Siedler 2

Client: Blue Byte Software GmbH

  • Grafische Leitung (Art Direction)
  • Nahezu gesamte In-Game Grafik (Almost all ingame graphics)

Battle Isle 3

Client: Blue Byte Software GmbH

  • Teile der In-Game Grafik (Parts of the ingame graphics)

Die Siedler

Client: Blue Byte Software GmbH

  • Grafische Leitung (Art Direction)
  • Gesamte Grafik (Complete graphics)
  • Cover Illustration (Cover artworks)

Battle Isle/History Line

Client: Blue Byte Software GmbH

  • Teile der In-Game Grafik / Amiga Version (Parts of the ingame graphics)

Advertising games

Cow Jones

Client: Sbroker

  • 3D In-Game Grafik und Animation (3D ingame graphics and animation)

Hippo DU

Client: Stadtwerke Duisburg

  • In-Game Hintergründe und Animation (Background artworks and animation)

Casual games

Kochmeister Pfanne

Client: Topos Verlag GmbH

  • Spielkonzept (Game Design concept)
  • Teile der In-Game Grafik, Level-Hintergrundgrafiken (Parts of the ingame graphics, Level background artworks)
  • Lösungsbuch für die “Gold Edition” (Official game hint book)

Waldmeister Sause

Client: Media Verlags GmbH

  • Spielkonzept (Game Design concept)
  • Teile der In-Game Grafik (Parts of the ingame graphics)

Fix & Foxi, Das Erbe von Burg Fuxmoor

Client: Media Verlags GmbH

  • Kolorierung der Hintergrundgrafiken (Colorising background artworks)

…sowie diverse andere Spiele, an denen ich zum Teil mitgearbeitet habe.

…and some other games, I was partially involved.